1402-07-11 04:13
383
0
86736
امام‌جمعه اهل‌سنت یلمه سالیان:

«اسلام عالمگیر می‌شود»

امام‌جمعه اهل‌سنت یلمه سالیان با اشاره به اینکه مسلمانان با تکیه بر متون قرآن «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفار وَ رُحماءُ بَینَهم» در مقابل استکبار ایستادگی کند، گفت: یقین بدانید اسلام عالمگیر می‌شود.

حاج آخوند ارمشی امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» با گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: شیعه و سنی نقاط مشترک زیادی دارد که با تکیه بر آن وحدت بیش از پیش تقویت می‌شود و این تمرکز اسلام را عالمگیر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه همه مسلمانان به توحید و قبله واحد و پیامبر اسلام اعتقاد دارند، افزود: عمل به تکلیف الهی از اعتقادات مسلمانان است و همین موضوع عامل وحدت می‌شود دشمن سعی دارد با دست گذاشتن روی اختلافات بین شیعه و سنی بر طبل توطئه بکوبد و به نقشه خود برسد.

امام‌جمعه اهل‌سنت یلمه سالیان با اشاره به اینکه وحدت عامل پیشرفت و تعالی است، گفت: امت اسلامی در هر جای دنیا که زندگی می‌کنند اگر دشمنی را کنار بگذارند وضعیت از این که است بهتر می‌شود.

آخوند ارمشی با بیان اینکه اختلاف و تفرقه به نفع دشمن است، گفت: دشمن همواره سعی دارد که اسلام از بین امت اسلامی برچیده شود در این زمینه هزینه و سرمایه‌گذاری‌های زیادی هم انجام داده است اما قلب آحاد مسلمانان به سمت اسلام و خدای یگانه است.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای دور کردن مردم از اسلام توحیدی برنامه دارد، ابراز کرد: قدرت‌های جهانی سعی می‌کنند از طریق دولت‌های دست‌نشانده کاری کنند که مردم از اسلام دور شوند تا به اهداف پلید خود برسند.

امام‌جمعه اهل‌سنت یلمه سالیان با تاکید بر اینکه مسلمانان نباید با یکدیگر دشمنی کنند، تصریح کرد: سیاستمداران استعمارگر به خوبی فهمیدند اگر هویت یکپارچه‌ جهان اسلام شکل بگیرد، راه بر سیطره‌‌ سیاسی و اقتصادی آنان بسته می‌شود.

آخوند ارمشی با بیان اینکه تلاش همه سویه و بلندمدت دشمنان برای دامان زدن به اختلافات مسلمانان بر کسی پوشیده نیست، گفت: آنها زیر چتر این سیاست خبیثانه‌، از غفلت توده‌های مردم و سست‌عنصریِ زمامداران سیاسی و فرهنگی، بهره‌برداری کردند و کار خود را در تسلط بر کشورهای اسلامی پیش بردند.

امام‌جمعه اهل‌سنت یلمه سالیان با اشاره به اینکه مسلمانان با تکیه بر متون قرآن «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفار وَ رُحماءُ بَینَهم» در مقابل استکبار ایستادگی کند، گفت: یقین بدانید اسلام عالمگیر می‌شود.

آخوند ارمشی با بیان اینکه انعکاس جهانی وحدت و همزبانی دنیای اسلام باعث «شرف، آبرو و عظمت پیامبر اسلام» می‌شود، گفت: نماز باشکوه مسلمانان در عید فطر و اجتماع عظیم حج دو نمونه از هم جهتی عزت بخش امت اسلام است و دشمن تاب دیدن این صحنه‌های وحدت‌آفرین را ندارد.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.